Aktualne
Oferty przygotowane zgodnie z
opisem należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 stycznia
2019 r. do godz. 15.00 na adres siedziby Zamawiającego:
WATKEM Sp. z o.o.
ul. Armii Krajowej 4
35-307 Rzeszów
Złożenie oferty uznane zostanie za skuteczne, jeżeli kompletna oferta
dotrze do siedziby Zamawiającego w terminie określonym w niniejszym
punkcie. Data stempla pocztowego nie decyduje o skutecznym wniesieniu
oferty.
Oferta i wszystkie dołączone do niej dokumenty muszą być podpisane przez
osoby upoważnione do występowania w imieniu Oferenta, ujawnione we
właściwym rejestrze lub posiadające odpowiednie pełnomocnictwo
szczegółowe lub rodzajowe, które należy dołączyć do oferty. Koperta
zawierająca ofertę powinna być opatrzona nazwą i adresem Oferenta.
Ponadto na kopercie należy wpisać: „Budowa 4 mikroinstalacji
fotowoltaicznych o łącznej mocy min. 154,84 kWp w przedsiębiorstwie
WATKEM Sp. z o.o.”
Pozostałe informacje dla Oferentów:
• Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
• Cena oferty musi uwzględniać całość kosztów niezbędnych dla realizacji przedmiotu zamówienia, w tym podatek VAT.
• Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone
podpisami osób upoważnionych do występowania w imieniu Oferenta.
• Oczywiste omyłki w tekście oferty zostaną poprawione przez Zamawiającego, o czym Oferent zostanie niezwłocznie poinformowany.
• Zmiany, poprawki i uzupełnienia w ofercie muszą być podpisane przez
osoby uprawnione (wskazane we właściwym rejestrze jako uprawnione do
zaciągania zobowiązań w imieniu Oferenta) lub osoby posiadające właściwe
pełnomocnictwa szczególne lub rodzajowe.
• Powiadomienie o wycofaniu oferty musi być podpisane przez osoby
uprawnione (wskazane we właściwym rejestrze jako uprawnione do
zaciągania zobowiązań w imieniu Oferenta) lub osoby posiadające właściwe
pełnomocnictwa szczególne lub rodzajowe. Do powiadomienia o wycofaniu
oferty należy załączyć dokument rejestrowy pobrany z ogólnodostępnej
bazy internetowej Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), lub stosowne
pełnomocnictwo szczególne lub rodzajowe.
Marcin Puterla
601 402 065
Przedmiotem zamówienia jest budowa
4 mikroinstalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy min. 154,84 kWp
posadowionych na dachach budynków. Inwestycja realizowana jest w ramach
projektu pt. „Instalacja fotowoltaiczna w firmie WATKEM Sp. z o.o.”,
współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 3 – Czysta
Energia, Działanie 3.1 Rozwój OZE (nabór
RPPK.03.01.00-IZ.00-18-002/16).
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na
każdym jego etapie, do czasu zawarcia umowy. Z tytułu unieważnienia
postępowania Oferentom nie przysługują żadne roszczenia wobec
Zamawiającego. Każdy z oferentów ma prawo wystąpić do Zamawiającego o
możliwość przeprowadzenia osobistej wizji lokalnej w miejscach budowy
instalacji PV (po wcześniejszym umówieniu).
Zakres prac (dla wszystkich mikroinstalacji):
1) Dobór, dostawa i montaż infrastruktury technicznej głównej i
towarzyszącej, tzn. modułów PV, inwerterów, systemu TIK, liczników etc.
dla wszystkich mikroinstalacji.
2) Dobór i dostawa konstrukcji stalowo-aluminiowych do montażu modułów PV na dachach budynków.
3) Wykonanie robót budowlanych: montażowych, instalacyjnych i ogólnobudowlanych zgodnie z wymogami Zamawiającego.
4) Budowa połączeń kablowych pomiędzy modułami PV.
5) Budowa ochrony uziemiającej/odgromowej, przeciwpożarowej i przepięciowej zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa.
6) Montaż na konstrukcjach wsporczych modułów PV.
7) Budowa przyłączy nN (wewnętrznej kablowej linii zasilającej na trasie rozdzielnia nN PV – złącze kablowe).
8) Dostawa i montaż systemów monitoringu i zarządzania pracą instalacji PV.
9) Przyłączenie instalacji PV do wewnętrznych instalacji elektrycznych.
10) Dokonanie rozruchu instalacji.
11) Opracowanie instrukcji obsługi instalacji PV i przeszkolenie personelu Zamawiającego.
12) Wsparcie Zamawiającego podczas wnioskowania o wydanie warunków przyłączenia instalacji PV do sieci elektroenergetycznej.
Roboty budowlane
Roboty budowlane
Województwo: podkarpackie Powiat: Rzeszów Miejscowość: Rzeszów
Celem zamówienia jest realizacja
projektu pt. „Instalacja fotowoltaiczna w firmie WATKEM Sp. z o.o.”,
współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 3 – Czysta
Energia, Działanie 3.1 Rozwój OZE.
Celem projektu jest:
• wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną we wszystkich
sektorach, poprzez zwiększenie produkcji energii z odnawialnych źródeł
energii;
• zwiększenie udziału energii pochodzącej z OZE, zgodnie z zobowiązaniami akcesyjnymi;
• wspieranie efektywności energetycznej;
• redukcja emisji gazów cieplarnianych i pyłów zawieszonych PM;
• zmniejszenie stopnia degradacji środowiska naturalnego, poprawa stanu jakości środowiska;
• promowanie strategii niskoemisyjnej;
• optymalizacja zużycia energii elektrycznej dla funkcjonowania przedsiębiorstwa beneficjenta;
• tworzenie konkurencyjnego rynku energii odnawialnej;
• poprawa spójności wewnętrznej regionu, osiągnięta w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju;
• zaspokojenie rosnących potrzeb energetycznych lokalnej gospodarki.
Przedmiotem zamówienia jest budowa 4 mikroinstalacji fotowoltaicznych posadowionych na dachach budynków wg schematu:
• 39,76 kWp; ul. Podkarpacka 18A, 39-959 Rzeszów, min. 2 inwertery;
• 39,76 kWp; Rudna Mała 47W, 39-959 Rzeszów, min. 2 inwertery;
• 36,12 kWp; ul. Mickiewicza 80, 37-300 Leżajsk, min. 2 inwertery;
• 39,20 kWp; ul. Okulickiego 16, 39-959 Rzeszów, min. 3 inwertery.
Parametry modułu PV:
• fabrycznie nowe (rok prod. 2018) moduły fotowoltaiczne o mocy min. 280 Wp każdy;
• min. 60 ogniw, min. 3 diody bypass w module;
• min. 5 bussbar w module;
• waga maks. 18,5 kg;
• współczynnik sprawności modułu: ɳ ≥ 17,7%;
• współczynnik wypełnienia modułu: FF ≥ 0,765;
• klasa stosowania: A lub wyższa;
• stopień ochrony: min. IP67;
• wyprodukowany w zakładach ISO 9001/14001; producent modułów PV
powinien znajdować się na aktualnej liście Bloomberg NET Tier 1.
Gwarancja producencka (produktowa) na moduł musi obejmować wszystkie
ewentualne wady ukryte i wynosić min. 10 lat. Liniowa gwarancja stałej
mocy musi wynosić min. 25 lat, przy czym w pierwszym roku zachowanie
min. 97,5% mocy początkowej, a po 25 latach min. 80,0% mocy początkowej.
Moduł PV musi posiadać certyfikat lub dokument z akredytowanej jednostki
laboratoryjnej potwierdzający pozytywny wynik testów modułów zgodnie z
normą IEC 61215 i IEC 61730 oraz testów odporności modułów na obciążenie
min. 5.400 Pa. Każdy moduł PV musi pozytywnie przejść fabryczne próby
flash-testu; wyniki flash-testu muszą w jednoznaczny sposób potwierdzać
spełnianie przez każdy moduł PV ww. wymagań – będzie to weryfikowane
przez Zamawiającego po dostarczeniu modułów na miejsce instalacji przed
montażem.
Parametry inwerterów:
• topologia beztransformatorowa trójfazowa;
• moc znamionowa: dostosowana do mocy instalacji PV (moc inwerterów: 85-100% mocy instalacji PV);
• stopień ochrony: min. IP65/ IP21 (out/in);
• maksymalna sprawność ≥ 97%;
• min. 5 lat gwarancji;
• wbudowane zabezpieczenie odcinające napięcie przy braku obecności sieci zasilającej;
• możliwość komunikacji przez media przewodowe lub bezprzewodowe.
Parametry konstrukcji wsporczej:
• konstrukcja mocująca moduły do dachu istniejącego budynku o wysokiej wytrzymałości, wykonana z aluminium i stali nierdzewnej;
• wymagany minimalny okres gwarancji na konstrukcję (na występowanie wad ukrytych) oraz na montaż – min. 5 lat.
Parametry TIK:
• niezależny inteligentny system monitorowania i zarządzania on-line
instalacją fotowoltaiczną, wyposażony w moduł komunikacyjny;
• monitoring stały pracy instalacji PV: ilość wyprodukowanej energii
(doba, miesiąc, rok, łącznie); napięcie DC – każdy MPPT; moc chwilowa DC
i AC; napięcia fazowe AC; informacje bieżące o błędach pracy
instalacji; cykl poboru danych – min. 5 minut.
• min. 5 lat gwarancji.
Parametry okablowania DC:
• przewody giętkie miedziane, przekrój min. 1 x 6 mm2;
• giętkość żyły min. 5 klasa;
• złączki w standardzie MC4;
• izolacja i powłoka zewnętrzna: guma bezhalogenowa nierozprzestrzeniająca płomienia, niewydzielająca dymu;
• odporność na UV, ozon, amoniak i wodę: min. AD8;
• żywotność min. 25 lat.
• możliwe zastosowanie również do poprowadzenia w ziemi (dot. okablowania AC).
Montaż instalacji:
• Gwarancja wykonania udzielana przez Wykonawcę (gwarancja montażowa) – min. 5 lat.
• Odbioru przedmiotu zamówienia dokona upoważniony przedstawiciel Zamawiającego. Z odbioru zostanie sporządzony protokół.
09331200-0
Słoneczne moduły fotoelektryczne
09 332 000-5 Instalacje słoneczne
45 000 000-7 Roboty budowlane
45 000 000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45 223 810-7 Konstrukcje gotowe
45 261 215-4 Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45 262 640-9 Roboty w zakresie poprawy stanu środowiska naturalnego
45 310 000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45 311 100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45 311 200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45 315 500-3 Instalacje średniego napięcia
45 315 100-9 Instalacyjne roboty elektrotechniczne
Planowany termin rozpoczęcia prac: 1 lub 2 kwartał 2019 r. Termin realizacji zamówienia, wynikający z zobowiązań Zamawiającego wobec instytucji zarządzającej konkursem – nie później niż do dnia 15.05.2019 r.
Brak pytań i wyjaśnień
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, tj. posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia, jeśli przepisy nakładają taki obowiązek.
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, tj. posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu podobnych prac. W celu udowodnienia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać w formie oświadczenia, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał i uruchomił co najmniej 4 instalacje fotowoltaiczne o mocy min. 39,00 kW każda.
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, tj. dysponować stosownym potencjałem technicznym i organizacyjnym, zapewniającym poprawną realizację przedmiotu zamówienia.
Wykonawcy ubiegający się o
udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, tj.
dysponować osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, przez
co należy rozumieć to, że montaż instalacji musi zostać dokonany przez
uprawnionego instalatora, który zagwarantuje poprawność montażu oraz
spełnienie wymogów dotyczących bezpieczeństwa pracy instalacji w
obiekcie i sieci elektroenergetycznej. Przez uprawnionego instalatora
rozumie się osobę posiadającą min. 3-letnie doświadczenie zawodowe oraz:
a) ważny certyfikat potwierdzający kwalifikacje do instalowania
odnawialnych źródeł energii (art. 136 i art.145 ustawy o odnawialnych
źródłach energii) lub
b) ważne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci lub
c) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Ponadto Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą również
dysponować osobą posiadającą min. 5-letnie doświadczenie zawodowe w
kierowaniu robotami budowlanymi, będącą czynnym członkiem OIIB i
posiadającą uprawnienia bez ograniczeń w specjalnościach:
a) konstrukcyjno-budowlanej,
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Oferenci ubiegający się o
udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, tj.
muszą znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
poprawną realizację przedmiotu zamówienia, a także nie zalegać z
należnościami wobec Skarbu Państwa, tj. wobec Urzędu Skarbowego oraz
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/ Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego.
Ponadto Oferenci ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą być objęci
ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej, t.j. OC w zakresie
działalności związanej z projektem; każdy Oferent powinien posiadać
ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia – OC Oferenta na kwotę
nie mniejszą niż 650 tys. PLN (słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy
złotych). Oferent zobowiązuje się do utrzymania sumy gwarancyjnej polisy
Odpowiedzialności Cywilnej na poziomie nie niższym niż 650 tys. PLN
(słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych), przy czym
ubezpieczenie musi odnosić się do całego okresu potencjalnej
odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy względem Zamawiającego, związanej z
projektem. Warunek uznany zostanie za spełniony wówczas, gdy Oferent
wykaże się w dacie składania oferty posiadaniem ważnego ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia – OC Oferenta na kwotę nie mniejszą
niż 650 tys. PLN (słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych) oraz
zobowiąże się w dacie składania oferty do utrzymania ważności ww.
ubezpieczenia na poziomie nie niższym niż 650 tys. PLN (słownie:
sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych) w całym okresie obejmującym okres
potencjalnej odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy względem
Zamawiających związanej z projektem.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Oferent zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
• kopię ważnej polisy lub inny ważny dokument potwierdzający, że Oferent
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia (OC Oferenta) na kwotę
min. 650 tys. PLN (słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych);
• oświadczenie według załącznika nr 1 o utrzymywaniu sumy gwarancyjnej
polisy, o której mowa powyżej w wysokości nie mniejszej niż 650 tys. PLN
(słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych), w całym okresie
obejmującym okres potencjalnej odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy
względem Zamawiającego związanej z projektem.
W przypadku podania sumy ubezpieczenia w walucie innej niż PLN, kwota ta
zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu danej waluty
opublikowanego przez Narodowy Bank Polski w dniu otwarcia ofert.
W ramach projektu Zamawiający
zapewni nadzór inwestorski zgodnie z prawem budowlanym. W jego zakres
wchodzić będzie kontrola kierownika budowy w zakresie: usunięcia
nieprawidłowości, wykonania prób lub ekspertyz, dowodów dopuszczenia do
stosowania w budownictwie materiałów i urządzeń oraz naprawy
nieprawidłowo wykonanych robót.
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wymaganiami technicznymi i
eksploatacyjnymi, jakie muszą spełniać instalacje; zgodnie z art. 7
ust. 8 d9 PE przyłączane instalacje muszą spełniać wymagania techniczne i
eksploatacyjne określone w art. 7a ust. 1 PE, to jest w szczególności
zapewniać:
a) bezpieczeństwo funkcjonowania systemu elektroenergetycznego oraz współpracujących z tą siecią urządzeń lub instalacji;
b) zabezpieczenie systemu elektroenergetycznego przed uszkodzeniami
spowodowanymi niewłaściwą pracą przyłączonych urządzeń, instalacji i
sieci;
c) zabezpieczenie przyłączonych urządzeń, instalacji i sieci przed
uszkodzeniami w przypadku awarii lub wprowadzenia ograniczeń w poborze
lub dostarczaniu energii;
d) dotrzymanie w miejscu przyłączenia urządzeń, instalacji i sieci parametrów jakościowych energii;
e) spełnianie wymagań w zakresie ochrony środowiska;
f) możliwość dokonywania pomiarów wielkości i parametrów niezbędnych do prowadzenia ruchu sieci oraz rozliczeń za energię.
Ponadto instalacje muszą spełniać wymogi określone w przepisach prawa
budowlanego o ochronie przeciwporażeniowej, ochronie ppoż oraz w
wydanych warunkach przyłączenia, o ile istnieje konieczność ich wydania.
Instalacja powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami i
zasadami wiedzy technicznej oraz spełniać wymagania technicznej
eksploatacyjne określone w art. 7a ust. 1 i 2 PE i w PN-EN 50438.
Pozostałe warunki udziału w postępowaniu:
1) Warunkiem udziału w postępowaniu jest wpłacenie przez Oferenta wadium
w wysokości 25.000,00 PLN (dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Wadium
należy wnieść w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy nr 98 8642
1126 2012 1119 3045 0001 tytułem: „Wadium w postępowaniu na budowę
instalacji OZE w WATKEM Sp. z o.o.”. Wpływ wadium wnoszonego w pieniądzu
na rachunek Zamawiający sprawdzi w momencie upływu terminu otwarcia
ofert. Oferty podmiotów, którzy nie wpłacili wadium lub wpłacili wadium
po terminie, będą odrzucone bez rozpatrywania. Dokument potwierdzający
wniesienie wadium należy dołączyć do oferty (w formie oryginału lub
odpisu wystawionego lub poświadczonego przez podmiot potwierdzający
wpłatę, albo w formie wygenerowanego elektronicznie potwierdzenia
sporządzonego na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe, który nie wymaga
podpisu ani stempla).
Wadium zostanie zwrócone niewybranym Oferentom niezwłocznie po
podpisaniu umowy z wybranym Oferentem lub po unieważnieniu niniejszego
postępowania. Zgodnie z artykułem 70 § 2 k.c., jeżeli uczestnik
postępowania mimo wyboru jego oferty uchyla się od zawarcia umowy,
której ważność zależy od spełnienia szczególnych wymagań przewidzianych w
ustawie, organizator postępowania może pobraną sumę wadium zachować.
Ponadto wadium podlega zatrzymaniu na podstawie art. 46 ust. 4a ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych w brzmieniu
obowiązującym do dnia 18.10.2014 r. (jedn. tekst: Dz.U z 2013 r., poz.
907) także wtedy, gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył
dokumenty lub oświadczenia, ale z ich treści nie wynikało potwierdzenie
okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 tej ustawy.
2) Wymaga się, aby Oferent dołączył do oferty karty katalogowe
oferowanego modułu PV oraz inwerterów, wystawione przez producentów tych
urządzeń, zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające
spełnienie wszystkich wymaganych parametrów urządzeń. W przypadku kart
katalogowych opisujących kilka urządzeń (np. kilka modeli modułów PV
wchodzących w skład jednej serii lub rodziny modułów), Oferent musi
wyraźnie wskazać (przez czytelne zaznaczenie), które z opisywanych
karcie katalogowej urządzeń proponuje w swej ofercie.
3) Okres ważności oferty (termin związania ofertą wobec Zamawiającego) – min. 60 dni.
4) Oferenci mają obowiązek stosować wyłącznie urządzenia i materiały
posiadające świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie bądź
świadectwo kwalifikacji jakości, względnie oznaczonych znakiem jakości
lub znakiem bezpieczeństwa, wydanymi przez uprawnione do tego jednostki
kwalifikujące. Wszystkie elementy zamówienia powinny być zaprojektowane i
wykonane zgodnie z obowiązującymi na czas realizacji zamówienia normami
i przepisami. Wszelkie dostarczone urządzenia powinny posiadać
certyfikaty CE oraz spełniać wszelkie obowiązujące normy i przepisy.
5) Na czas wykonania robót Wykonawca ma obowiązek wykonać lub dostarczyć
na swój koszt tymczasowe urządzenia zabezpieczające, takie jak płoty,
światła ostrzegawcze, rusztowania itp. o ile będą wymagane. Wykonawca
odpowiedzialny będzie za utrzymanie należytego porządku na terenie robót
i przestrzeganie przepisów BHP.
6) Zamawiający zastrzega sobie prawo, a Oferent, którego oferta zostanie
wybrana, wyraża zgodę na przeprowadzenie badań na zgodność z
deklarowanymi, parametrów oferowanych przez siebie modułów PV w
niezależnym laboratorium badawczym – badanie zostanie wykonane na koszt
Oferenta. Badane parametry: Isc – prąd zwarcia modułu; Imp – prąd w
punkcie mocy maksymalnej; Voc – napięcie obwodu rozwartego; Vmp –
napięcie w punkcie mocy maksymalnej; PM – moc maksymalna; FF –
współczynnik wypełnienia charakterystyki, Eff – sprawność konwersji
promieniowania; charakterystyka prądowo-napięciowa ogniw
fotowoltaicznych w warunkach STC.
7) Pozostałe ustalenia:
• warunki płatności – płatność za wykonanie przedmiotu zamówienia
nastąpi nie później niż w terminie do 30 dni od daty podpisania bez uwag
protokołu odbioru końcowego; forma płatności – przelew bankowy na
rachunek wskazany w fakturze Wykonawcy.
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w następujących przypadkach:
1) zaistnienia okoliczności wskazanych postanowieniami pkt. 6.5.2. 22)
ZO lit. b) – e) Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w
ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego
Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020;
2) zaistnienia okoliczności wskazanych poniżej:
a) zmiany dotyczące terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadkach:
• warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót
budowlanych zgodnie z ich technologią i warunkami technicznymi,
zapewniającymi właściwą jakość wykonania (fakt ten musi być potwierdzony
na piśmie),
• wstrzymania robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego,
• z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
• konieczności wprowadzenia zmian na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu Stron,
• następstw wprowadzania zmian w ogólnie obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
• jeżeli zmiana jest korzystna dla Zamawiającego,
• gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia
umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze
Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości
należytego wykonania umowy w terminie umownym; zaistnienie przeszkód w
wykonywaniu robót powinno być potwierdzone pismem; termin wykonania
przedmiotu zamówienia ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub
opóźnień rozpoczęcia prac; wykonawca nie będzie uprawniony do
przedłużenia terminu wykonania Umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli
konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd
lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym
dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków
Wykonawcy,
b) zmiany ustalonego wynagrodzenia brutto Wykonawcy w sytuacji ustawowej
zmiany stawki podatku VAT, o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek
podatku VAT, obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w
czasie trwania umowy.
Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego
oraz przez Wykonawcę z tym zastrzeżeniem, że żaden z powyższych zapisów
nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do wprowadzenia jakiejkolwiek
zmiany, a jedynie wprowadza uprawnienie do dokonania ewentualnej zmiany.
Strona wnioskująca o zmianę Umowy przedkłada drugiej Stronie propozycję
zmian wraz z pisemnym uzasadnieniem konieczności lub celowości
wprowadzenia zmian do Umowy i opisem wpływu zmiany na warunki, w tym
zwłaszcza termin wykonania Umowy.
1) Formularz ofertowy z oświadczeniami.
2) Kopia ważnej polisy lub inny ważny dokument potwierdzający, że
Oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (OC
Oferenta) – poświadczone za zgodność z oryginałem.
3) Karty katalogowe modułu PV oraz inwerterów – poświadczone za zgodność z oryginałem.
4) Aktualne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, że Oferent
nie zalega z podatkami – poświadczone za zgodność z oryginałem.
5) Aktualne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, zaświadczenie właściwego Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że Oferent nie zalega z opłaceniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności – poświadczone za zgodność z oryginałem.
6) Aktualne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, zaświadczenie z KRK o niekaralności: w
zależności od formy prawnej przedsiębiorstwa Oferenta (właściciela,
członków zarządu, osób reprezentujących, podmiotu).
7) Potwierdzenie wniesienia wadium przez Oferenta.
8) Dokumenty potwierdzające doświadczenie Oferenta (referencje, protokoły odbioru itp.) – poświadczone za zgodność z oryginałem.
9) W przypadku oferty złożonej przez konsorcjum, należy dołączyć
dokumenty właściwe dla konsorcjum (określone w Ustawie z dnia 29
stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz.
1986 z późn. zmianami), w tym pełnomocnictwo określające który z
partnerów będzie reprezentował pozostałych przed Zamawiającym, który z
partnerów będzie świadczyć będzie obowiązki gwarancyjne i serwisowe
wobec Zamawiającego itd.
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
Przewidziano następujące kryteria oceny ofert:
1) cena (przez cenę rozumie się łączną cenę netto budowy kompletnej
instalacji fotowoltaicznej, powiększoną o stosowny podatek VAT) – 60%;
kryterium to wyliczane będzie zgodnie z zależnością:
C = (C min / C of) * 60%, gdzie:
C – ilość punktów za łączną cenę netto badanej oferty;
C min – cena z oferty z najniższą ceną;
C of – cena z oferty ocenianej;
2) gwarancja kluczowych komponentów instalacji fotowoltaicznej – 20%; składa się z gwarancji na:
a) moduły fotowoltaiczne; minimum 10 lat, ale nie krócej niż gwarancja
producenta na produkt – 10%; kryterium to wyliczane będzie zgodnie z
zależnością:
G1 = (G1 of / G1 max) * 10%, gdzie:
G1 – ilość punktów za gwarancję badanej oferty;
G1 max – najdłuższy okres udzielonej gwarancji, wyrażony w miesiącach;
G1 of – okres gwarancji z oferty ocenianej, wyrażony w miesiącach.
Uwaga! Gwarancje przekraczające 15 lat do kryterium oceny zostaną
zliczone jako gwarancje 15-letnie (warunek ten nie dotyczy sytuacji, gdy
producent modułów udziela dłuższej gwarancji produktowej).
b) inwertery fotowoltaiczne; minimum 5 lat, ale nie krócej niż gwarancja
producenta na produkt – 10%; kryterium to wyliczane będzie zgodnie z
zależnością:
G2 = (G2 of / G2 max) * 10%, gdzie:
G2 – ilość punktów za gwarancję badanej oferty;
G2 max – najdłuższy okres udzielonej gwarancji, wyrażony w miesiącach;
G2 of – okres gwarancji z oferty ocenianej, wyrażony w miesiącach.
Uwaga! Gwarancje przekraczające 10 lat do kryterium oceny zostaną
zliczone jako gwarancje 10-letnie (warunek ten nie dotyczy sytuacji, gdy
producent inwerterów udziela dłuższej gwarancji produktowej).
3) czas reakcji serwisowej – 20%; przez czas reakcji serwisowej rozumie
się czas liczony w godzinach od chwili zgłoszenia usterki/ awarii przez
ustalony kanał komunikacji do chwili przybycia przez ekipę techniczną
Wykonawcy na miejsce lokalizacji instalacji PV w sytuacji, gdy próby
usunięcia awarii w trybie on-line (zdalnie) nie przynoszą skutku – 20%;
kryterium to wyliczane będzie zgodnie z zależnością:
T = (T min / T of) * 20%, gdzie:
T – ilość punktów za czas reakcji badanej oferty;
T min – najkrótszy zaoferowany czas reakcji;
T of – czas reakcji z oferty badanej.
Ilości punktów za poszczególne kryteria po zsumowaniu będą stanowić
końcową ilość punktów przyznaną danej ofercie. Za najkorzystniejszą
zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ilość punktów.
Z postępowania na wybór Wykonawcy wyklucza się Oferentów:
a) w stosunku do których otwarto procedurę likwidacyjną lub których upadłość ogłoszono;
b) którzy zalegają z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy
uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu;
c) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za popełnione w związku z
postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa,
przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo
popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
d) osoby prawne, których członków władz prawomocnie skazano za
popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia
przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu
lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych;
e) którzy nie spełniają warunków określonych w niniejszym ogłoszeniu lub
w wyznaczonym terminie nie złożyli, nie uzupełnili lub nie wyjaśnili
dokumentów potwierdzających spełnianie warunków.
Każdy z Oferentów może w niniejszym postępowaniu występować jednocześnie
tylko w jednej roli, tj. albo jako samodzielny Oferent albo jako
członek konsorcjum. Niedopuszczalne jest występowanie przez Oferenta
jednocześnie w dwu lub więcej rolach, tzn. bycie członkiem dwóch lub
więcej konsorcjów lub bycie jednocześnie samodzielnym Oferentem i
członkiem konsorcjum.
Ponadto z postępowania Zamawiający wykluczy podmioty powiązane osobowo
lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe
rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami
upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub
osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z
przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w
szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub
powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub
powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
Na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia z postępowania, Oferent
zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia zawarte w załączniku nr 1 do
niniejszego zapytania ofertowego.
WATKEM Sp. z o.o.
Armii Krajowej 4
35-307 Rzeszów
podkarpackie , Rzeszów
+48 17 850 15 14
8133194036
RPPK.03.01.00-IZ.00-18-002/16